Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji Rady Gminy:
b)
odczytanie porządku obrad
c)
zgłaszanie spraw do porządku.
2.
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
3.
Informacja wójta z wykonania uchwał oraz działalności między sesjami.
4.
Informacja przewodniczących komisji o pracach komisji między sesjami.
5.
Informacja przewodniczącego rady o działalności między sesjami.
a)
o zmianie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubicz na 2025 r.
b)
o zmianie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubicz na lata 2025 – 2039
c)
zmieniającej uchwałę w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Toruńskiego na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Budowa drogi dla rowerów Lubicz Górny – Krobia – Młyniec – Brzeźno- Turzno – etap I i II”
d)
w sprawie dopłaty dla odbiorców wody i usług kanalizacyjnych
e)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych
f)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od tego podatku
g)
w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowych inwestycji na terenie Gminy Lubicz w ramach pomocy de minimis
h)
w sprawie opinii dot. uznania za ochronne lasów znajdujących się w Nadleśnictwie Golub-Dobrzyń, położonych w granicach gminy Lubicz
i)
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Lubicz, ustalenia wysokości stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny oraz zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi w zamian za kompostowanie bioodpadów stanowiących odpady komunalne w przydomowym kompostowniku
j)
w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości
k)
w sprawie określenia wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat, w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Lubicz
l)
w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do sporządzania zintegrowanego planu inwestycyjnego dla terenu przy ul. Szkolnej w obrębie Grębocin, gmina Lubicz
m)
w sprawie wyznaczenia osoby do brania udziału w negocjacjach poprzedzających zawarcie umowy urbanistycznej
n)
w sprawie zintegrowanego planu inwestycyjnego dla terenu przy ul. Glinianki w obrębie Grębocin, gmina Lubicz
o)
w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny nieruchomości gruntowej położonej w miejscowości Gronowo
p)
w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, w tym usługi sąsiedzkie i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania oraz szczegółowych warunków przyznawania, wymiaru i zakresu usług sąsiedzkich oraz sposobu ich rozliczania
r)
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej oraz Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej dla Gminy Lubicz na lata 2026 – 2030
s)
w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Lubicz na lata 2026-2028
t)
w sprawie wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaka ratownika i kandydata na strażaka ratownika Ochotniczej Straży Pożarnej
u)
w sprawie przekazania wniosku według właściwości.
w)
w sprawie zmiany Programu Współpracy Gminy Lubicz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2026
7.
Przedstawienie interpelacji, zapytań i wniosków składanych przewodniczącemu rady gminy.